Stay informed with our    e-mail newsletter
Your e-mail adress

ʿAyn al-ʿArab: PYD prohibits TV station

KurdWatch, March 6, 2016—On February 25, 2016, media affiliated with the Democratic Union Party (PYD) published two decisions by the PYD-appointed administration for the canton of Kobanî, which ban the employees of the Iraqi-Kurdish TV station Rûdaw as well as the Syrian opposition station Orient News from working in the canton. Moreover, employees of the administration are forbidden to give interviews to either station. The justification for the decision was the attitude of the station towards the canton of Kobanî as well as supposed citizen complaints.


www.kurdwatch.org -  © 2009 - 2015 [ E-Mail: info@kurdwatch.org ]